środa, 9 kwietnia 2014

Dekolt w szpic 2- tzw. wykończeniówka

W tym poście rozpracowałyśmy dekolt w szpic w bluzce wykonywanej bezszwowo od góry. Jak nabrać oczka, jak dodawać oczka i gdzie. W tym poście zajmiemy się kontynuacją tematu tego dekoltu a mianowicie jego wykończeniem. Większość dziewiarek oczywiście zanudzi ten post, ale może tym początkującym -otworzy się w głowie jakaś klapka- zwłaszcza, że pokazuje także ten post możliwości drutów z żyłką. Nie ma żadnego doszywania ściągacza, po prostu nabieramy drutami na żyłce oczko w oczko obramowanie dekoltu  i sobie bezszwowo wykańczamy.
Dla przypomnienia znane już Wam zdjęcie poglądowe. Na drutach mam tę bawełnę z lnem, 
a druty to oczywiście drewniane skręcane KP 4 mm do wykończeniówki i KP 4,5 mm do wykonania bluzeczki.

Dekolt w szpic
Jeśli nie wyszedł nam zbyt głęboki dekolt, to nawet można by go tak zostawić jak jest, mam na myśli brak dodatkowej wykończeniówki dekoltu.  Linia boczna dekoltu jest bowiem dość ładna, równa i prosta, co do letnich bluzek naprawdę pasuje. Dla mojej ogólnej koncepcji bluzki, ja swój dekolt postanowiłam obramować, tak by pasował do reszty bluzki, pokażę Wam tzw. wykończeniówkę mojego wykończenia dekoltu w szpic.

Wykończeniówka
Drutami mniejszymi o 0,5 czyli 4 mm nabrałam na obwodzie dekoltu 120 oczek. Popatrzyłam, żeby w "szpicu" na środku były oczka prawe, a po obu bokach lewe. Jak już to rozpracowałam zaczęłam przerabiać dekolt oczkami ściągacza 2 prawe na 2 lewe. Przymierzałam bluzkę podczas robienia, żeby wielkość wykończeniówki nie była ani za duża ani za mała. Po uzyskaniu odpowiedniej wysokości na moje potrzeby zakończyłam.
Mój szpic nie jest takim klasycznym szpicem, bowiem jak pamiętacie przy przejściu z dziania klasycznego na dzianie wokoło dodałam pomiędzy przodami 4 oczka, a to spowodowało, że mój szpic nie jest taki ostry. Dzięki temu przy przymierzaniu dekoltu uznałam, że  podczas tzw wykończeniówki, nie muszę  gubić oczek.
Zobaczcie to na zdjęciach.



O tu gotowy... jeszcze nitka do schowania
 
 





Przy klasycznym szpicu, takim "ostrym" musicie oczywiście przy wykończeniówce w tym ostrym miejscu dekoltu gubić oczka. ;-)

Jak jeszcze ?
Jak jeszcze można by taki dekolt wykończyć?
-Ściągaczem 1 oczko prawe na 1 oczko lewe.
-Kombinacją oczek lewych przedzielonych małymi warkoczami (różne opcje warkoczy)
-Oczkiem jednym prawym, przedzielonym np 3 oczkami lewymi (albo inne wariacje ten koncepcji)
-Zasadniczo co Wam do głowy przyleci, można nawet połączyć druty z szydełkiem i np wykończyć słupkami na szydełku.
- Można także oczywiście półsłupkami na szydełku.
Naprawdę zdolna dziewiarka ma dużo pomysłów, a zasada jest jedna- ma Wam się podobać to co zrobicie.


I pytanie dnia
Jakie jeszcze Wy macie pomysły na wykończenie dekoltu w szpic? Jestem otwarta na Wasze propozycje.

Serdecznie Was pozdrawiam!

7 komentarzy:

  1. Mam pytanie: a dlaczego robiąc ściągacz wokół dekoltu, nie robiłaś go w szpic, skoro dekolt jest w szpic. Konkretnie dlaczego nie gubiłaś oczek przy szpicu, żeby ten szpic uzyskać? Czy z góry miałaś takie założenie, że dekolt w szpic wykończysz na okrągło?
    Przepraszam, że pytam, ale na zdjęciach jakoś nie dostrzegam gubienia oczek przy szpicu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Antonino, Twojemu sokolemu oku nic dosłownie nie umknie ;-) Genialnie wypatrzyłaś na zdjęciach wszystko. Tak, nie gubiłam oczek w dekolcie w szpic, bo tak naprawdę na dole szpica, przed połączeniem dwóch stron- dodałam kilka oczek, dokładnie cztery, więc ten mój szpic w ostrej części nie jest takim klasycznym szpicem, tylko półokrągłym. Ten półokrągły szpic spowodował to, że przymierzając postanowiłam nie gubić oczek wykańczając szpic. Oczka wykończyłam na okrągło, mniejszymi drutami, bluzeczka dobrze się układa na sylwetce jak przymierzałam ;-)

      Jeżeli szpic w ostrej części byłby taki typowy (jedno oczkowy, mam na myśli ilość dodanych oczek przy łączeniu) to wtedy myślę, że gubienie oczek byłoby konieczne.

      Usuń
  2. To widzę, że kończysz już swoją letnią bluzeczkę :-) Mam nadzieję, że już niedługo się nią pochwalisz.
    Na razie bardzo mi się podoba - wspaniały dekolt.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam cały korpus bluzeczki Kasiu ;-) zaczynam teraz rękawki ;-) Niedługo pokażę na blogu, mam nadzieję, że się już wychoruję i będę mogła zrobić ładne zdjęcia dla Was.

      Usuń
    2. Życzę Ci dużo zdrowia. Uważaj na siebie.

      Usuń
  3. Czyli miałaś takie założenie. Dziękuję za odpowiedź. Prawdę mówiąc nie wpadłabym na taki sposób wykończenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli Ci się podoba? ;-))) Bardzo się cieszę ;-) Niedługo jeszcze jeden tak wykończony szpic pokażę, z włóczki bawełnianej na cieńszych drutach. Tam także szpic nie jest ostry, tylko taki półokrągły i zamierzam go tak samo wykończyć.

      Usuń

Witam Cię serdecznie i dziękuję za pozostawienie komentarza :-)