sobota, 24 lutego 2018

Resztkowce.

Resztkowce

Jak nazwać takie małe uszytki? Chyba tylko resztkowce, jakoś żadna inna nazwa nie przychodzi mi do głowy. Co to w ogóle jest? Są to małe formy, uszyte z materiału z resztek. Gałganki, szmatki by się powiedziało w dawnym nazewnictwie krawieckim.
Odkąd zaczęłam uwalniać tkaniny z szafy z pościelą, dowiedziałam się dzięki Waszym komentarzom, co Wy robicie i jakie macie pomysły na takie recyklingowe rzeczy.

Pomysły na tkaniny pościelowe

Po pierwsze z większych powleczeń można uszyć powleczenia na poduszki. To już zrobiłam.
Można z powleczeń na poduszki uszyć powleczenia na jaśki.
Można z poszwy uszyć dwa prześcieradła, co także już zrobiłam.
Można materiał pociąć i poszyć ściereczki, np. kuchenne, tych zdecydowanie nigdy dosyć. (Ten pomysł dopiero zrealizuję)
Można także poszyć szmatki, ewentualnie pociąć tylko materiał na szmatki, bez szycia, po co dokładać sobie robotę. Szmatki takie można wykorzystać w sprzątaniu, a potem bez żadnego stresu i poczucia winy wyrzucić.
Kolejny pomysł tym razem mój, to  pokrowce na lawendę, a mówiąc najprościej torebeczki w postaci woreczka na suszoną lawendę. W zeszłym roku zebrałam lawendę, ususzyła się wspaniale, a teraz poupychałam ją w woreczki. Takie woreczki można dołożyć komuś do prezentu zasadniczego.
Dzisiaj więc 4 kolejne woreczki. W tym roku zdecydowanie więcej lawendy ususzę, jeśli tylko mi zakwitnie ładnie  ;-)

Pokrowce na lawendę

Pokrowce na lawendę to jak widzicie małe woreczki. Szyją się szybko. Do kompletu wystarczy mieć jakieś ozdobne wstążeczki. Całość pracy naprawdę banalna i relaksująca, do jakiej Was zachęcam. No i kolejna przestrzeń powoli się porządkuje. Lawenda nie tylko kwiatki, ale także gałązki. One równie ładnie pachną a pokruszone dobrze wypełniają woreczek.


Obiecuję, że następny post będzie z dzianiną ;-)
Serdecznie Was pozdrawiam!!!

Pachnący woreczek fajnie mieć w szafie


 Trzy z materiału w kwiatki


Wstążeczka różowa i jak skończyła się zielona


 Puste woreczki wyglądają tak


Akcja z bloga Zapomniana Pracownia o wdzięcznej nazwie Uwolnij tkaniny z szafy
Banerek pochodzi stamtąd





2 komentarze:

Witam Cię serdecznie i dziękuję za pozostawienie komentarza :-)