wtorek, 25 lutego 2014

Robimy torebkę na drutach -tutek

Wstęp
Ręcznie wykonane "gadżety" jak to określiła moja znajoma, są widoczne na tle masowych produktów i mówiąc wprost- zwyczajnie się wyróżniają. Zazwyczaj są bardziej lub mniej dyskretnie oglądane, z dużym zainteresowaniem. W dzisiejszym poście pokażę, jak samodzielnie wykonać  torebkę na drutach.
Torebka taka, będzie dobrym uzupełnieniem letniej garderoby. Moja ma kolor nieba z małymi "ciemniejszymi chmurkami" na nim płynącego :-) Widzę ją oczami wyobraźni, z białą spódnicą i bluzką także w kolorze nieba, którą mam także nadzieję wykonać do wakacji, póki co to kwestia planów.:-)

Czego potrzebujemy
Do wykonania torebki potrzebne nam będą
-3 motki takiej specjalnej włoczki, są różne kolory tu, ja mam tak jak pisałam niebieską
- rączki do torby ( ja mam bambusowe z zapasów), ale każde na przykład z tych także będą dobre, lub inne rączki jeśli takie macie
-druty na długiej żyłce 4 mm
-ewentualnie podszewka do wykończenia torby (nie jest konieczna to według już własnego rozeznania)

Wykonanie
1.Na druty narzucamy 141 oczek tą metodą następnie robótkując wokoło, bezszwowo wykonujemy  torebkę.
Początek wygląda mniej więcej  tak, piszę mniej więcej, bo nabierałam oczka ze 4 razy i prułam, nie wiedząc ile początkowych oczek nabrać, aby szerokość torby była właściwa.
Oczka są na dwóch kompletach drutów, przy nabieraniu, powodem jest duża ilość oczek.


 Po przerobieniu oczek z górnego i dolnego druta pracujemy już na jednym komplecie drutów z długą żyłką.


2.Zdjęcie poniżej już znacie. Pokazuje, że pierwsze oczka przerobiłam jako oczka prawe przekręcone. Tak chciałam, lepiej wypełniły przestrzeń przy nabraniu oczek wspomnianą już na początku metodą.

3.Na zdjęciu poniżej widać jak robótka nabiera pożądanego kształtu. Tu ma kształt prostokąta, modelować ją będziemy później.



4.Robimy torebkę na pasującą nam długość.



5.Zakańczamy po obu stronach boki, a na wysokości rączek robimy  nieco dłużej, aby można było podszyć torebkę i zamocować rączki.
6Ja zdecydowałam, że wywinę materiał dzianinowy do podszycia rączek w sposób pokazany na zdjęciu.
7. Do torebki wykonałam breloczek w kształcie kwiatka. Do tego celu powycinałam płatki z jeansowego materiału i zszyłam częściowo go ręcznie. Wykończyłam brelok na maszynie. Kółko- jest takie specjalne z uchylną częścią, które zostało mi po starej torebce (wycinam wszystkie metalowe fajne części ze starych zużytych torebek).
8.Gotowa torebka wygląda tak jak na zdjęciach poniżej. Wybaczcie skrócony tutek, ale jak się rozpędziłam z robieniem tej torebki ...zapomniałam zupełnie o zdjęciach dla Was :-)







........................................................
Teraz bierzemy sobie sandały, letnią białą sukienkę i spacerujemy z bajerancką ręcznie wykonaną torebką (to nic że jest zima :-) piszę o letnim wykorzystaniu torby :-))) noooo,  bo to przecież już tak naprawdę do lata jest przecież całkiem blisko  :-))))
.....................................................
No i co dał się ktoś zainspirować moim pomysłem?
Napiszcie proszę, czy lubicie torebki własnej roboty? Czy macie takie? A jeśli tak, czy podobają się innym?
Serdecznie Was pozdrawiam!!!

20 komentarzy:

  1. Wspaniała ! Zachwycająca. Świetny pomysł na letnią torebkę. Bardzo mi się podoba :-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jesteśmy trzy, bo córka jak zobaczyła to chciała sroka oczywiście podprowadzić mi torbę :-)
      I ja Cię Kasiu pozdrawiam!!!

      Usuń
  2. Jestem pod wrażeniem pomysł super, torebeczka fajna i znów mam nad czym myśleć. Mam raczej siateczki, większości się podobają, a tym co nie to trudno grunt żebym ja była zadowolona. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobre masz podejście, że najważniejsze, żebyś Ty była zadowolona :-) Mnie się torba podoba, a jak mi się znudzi, to już córka czeka, żeby przechwycić :-)))

      Usuń
  3. No i super!!! Letnia torebeczka idealna!!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale cudeńko Ci wyszło! Pozazdrościłam. Idę kupić druty i w końcu nauczę się na nich robić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ,Bardzo ladnie Ci wyszla ta torba.A ja we wczesniejszym stadium nie polapalam o co chodzi, ,dopiero jak zaczelam dziergac poduszke zauwazylam ,ze to jest podobne do Twojej probki..Gratuluje!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zmyliłam Was tym zdjęciem :-)))) Dziękuję :-)

      Usuń
  6. Jeszcze nie mam torebki ręcznie robionej, ale po dzisiejszym Twoim poście, z pewnością kiedyś sobie zrobię. Kiedyś w tym roku ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooooo to już całkiem niedługo :-) będę czekać na Twoją wersję :-)

      Usuń
  7. Do tej pory nie zrobiłam jeszcze torby ręcznie robionej. Kilka lat temu zobaczyłam torbę robioną szydełkiem i bardzo mi się spodobała, to dla tej torby nauczyłam się robić szydełkiem, ale torby jeszcze nie zrobiłam. Może w tym roku zrobię na drutach ?

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ładna torebka:-) Bardzo lubię szydełkowe torebki, mam nawet dwie ale nie robione przeze mnie, więc czas najwyższy własnoręcznie coś wydziergać, np koszyk ? właśnie do letnich ciuchów :-) Twoja świetnie będzie komponowała się z białą sukienką czy spódnicą. pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudna torebeczka, taka elegancka ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo mi się podoba, i ten kwiatek! A kwiatek sama zrobiłaś? Z materiału on jest? A torebka lejąca czy sztywna?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O kwiatku - jak go zrobiłam, napisałam w punkcie 7 tutka. Jest jeansowy. Torebka ani sztywna ani lejąca. Coś pomiędzy bym powiedziała.

      Usuń

Witam Cię serdecznie i dziękuję za pozostawienie komentarza :-)