czwartek, 11 grudnia 2014

E.Gorzelany, Sploty ażurowe. Recenzja książki.

Wstęp, o książce
Książka, którą dzisiaj biorę pod lupę wygląda tak.E.Gorzelany, Sploty ażurowe. Wydana w Warszawie w 1989 roku, jest niewątpliwie mini zabytkiem.



E.Gorzelany, Sploty ażurowe,  można zakupić jako używkę na znanym portalu na A. koszt od 11 do 25 zł.
Za 11 złotych z wysyłką, można się spokojnie pokusić o zakup tej książeczki. Z rozmysłem piszę książeczki, bo jest to bardzo cienka pozycja pod względem ilości stron, bo zaledwie 57 ich posiada.
Czy warto zainwestować te 11 zeta? Nie odpowiem za Was, ale same zdecydujcie.


Środek książki, kilka spojrzeń
Jest to mini pozycja w biblioteczce dziewiarki.Składa się z 33 wzorów ażurowych, zaprezentowanych w taki sposób jak na zdjęciu poniżej. Opis wzoru jest słowny, brak opisu w postaci schematu do każdego splotu ażurowego.


 Jeden dosłownie jeden wzór jest rozpisany także
 w tzw "stenografii dziewiarskiej" czyli schemacie


 Książka zawiera także 15 propozycji ubrań dzianinowych, które zaprezentowane są na końcu książki
w formie kolorowych ilustracji. O takich


 Wzory tam zaprezentowane są oczywiście zupełnie niemodne. Ale wzbudzają sentyment przy oglądaniu nie mały ;-))))

Podsumowanie
Nie jest to z pewnością książka o którą trzeba się zabijać. Można ją mieć na zasadzie podręcznego przeglądu wzorów ażurowych, ale same wzory są prościutkie i skromniutkie. Może dla kogoś, kto uczy się dopiero na drutach np. ażurów jest to propozycja godna uwagi, ale z pewnością nie dla biegle dziergającej na drutach osoby.

Po co ją dołączam do przeglądu?
Na zasadzie swego rodzaju ciekawostki, żeby wiedzieć co to w ogóle jest jak będziecie przeglądać książki na allegro.
Serdecznie Was przed świątecznie pozdrawiam i załączam zapach świeżo upieczonego cynamonowego ciasta....


13 komentarzy:

  1. Gnębiło mnie i gnębiło - skąd też ja znam to nazwisko. W końcu przewertowałam swoje zbiory i .... bingo - Ewa Gorzelany "Dzianina na różne okazje" i niektóre z jej projektów są tak oryginalne, że dały by się nosić i dziś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz mnie zaciekawiłaś tą jej pozycją, bo nie znałam jej, poszukam jej w swojej bibliotece i przewertuję, dzięki! Ta z wzorami ażurowymi książka, dzianinowe propozycje wzorów ma dość nieaktualne - w stosunku do wzorów aktualnie dzianych i nowych, ale jako taka baza spokojnie się nadaje do domowej biblioteczki, dla uczących się na drutach na przykład, bo opisy wzorów zamieszczonych są bardzo dobrze zrobione.

      Usuń
  2. Oj mam kilka takich książek w swoich zbiorach :-) Moja mama, jak zaczęłyśmy z siostrą robić na drutach kupowała nam takie... A teraz są moje :-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że daleko mieszkamy, z chęcią wpadłabym na kawę do Ciebie i na oglądanie Twojego zasobu książkowego. Kasiu niespodzianka się szykuje, proszę Cię jeszcze o deczko cierpliwości.;-))))

      Usuń
  3. jestem maniaczką-zbieraczką różnych książek dziewiarskich,tej nie mam w swoich zbiorach :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyżbym Ci wskazała brak w podręcznej biblioteczce? :-))) A... muszę skrobnac maila do Ciebie w takim razie :-))) Serdecznie Cię pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny.

      Usuń
  4. Nie było mnie u Ciebie jakiś czas, a tutaj tyle nowości:-) Zauroczyłaś mnie swoimi gwiazdkami, pięknymi lawendowymi woreczkami. tempo masz szaleńcze:-) I do tego ciasto......Bardzo lubie Twoje recenzje:-) Gorąco pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Staram się nie próżnować :-))) teraz pracuję nad bluzką na drutach.

      Usuń
  5. Bardzo lubię Twoje posty o książkach. Są niezwykle przydatne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za miłe słowa. Jest sporo niedrogich książek na rynku wtórnym, niektóre bardzo ciekawe, warto wiedzieć co można nabyć a co może niekoniecznie.

      Usuń
  6. Mam tę książkę i nawet korzystałam z kilku wzorów :)
    ira.

    OdpowiedzUsuń
  7. Kiedys ja miałam ale z biblioteki niestety nie moge jej dostać ,mozesz mi napisać gdzie ja kupić? na Allegro nie ma

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest proszę https://allegro.pl/oferta/sploty-azurowe-8405128725

      Usuń

Witam Cię serdecznie i dziękuję za pozostawienie komentarza :-)