środa, 5 czerwca 2013

Kobieto pracująca, zrób sobie spódnicę koronkową!

Pamiętacie szydełkową spódniczkę z tego posta? Tym razem chciałam Was namówić na wspólne dzierganie, spódniczki damskiej kolorowej wesołej i pięknej. Do tego celu potrzebować będziemy niteczki kolorowej i przykuwającej uwagę.
Bardzo proszę, ja wybrałam z Miss Alize Batik dokładnie odcień 3721, pomyślałam, że z moimi ubraniami letnimi, dobrze się będzie komponował, zwłaszcza z bluzkami białymi i turkusową. Nitka jest cienka i specjalnie przeznaczona do linii szydełkowej. Fajnie skręcona i z leciutkim połyskiem, Ponieważ jestem sporą kobietą mam 300g tej nitki i mam nadzieję że to będzie dość. Spódnicę chcę wykonać w rozmiarze XXL. Zamierzam zainspirować się spódniczką. Już wiem, że moja będzie raczej długa, bo lepiej się w takiej czuję.
Dopasowałam sobie szydełko 1.5 mm do tej niteczki i nawet już zaczęłam. Na pierwszy rzut poszły koła szydełkowe, czyli elementy, które zamierzam umieścić na dole spódnicy. Wymyśliłam sobie, że spódnica będzie dość szeroka, nie krępująca ruchów. Oczywiście z halką materiałową cieniutką, raczej wszytą na stałe.
Mam tyle... zobaczcie foto... Elementy wychodzą koronkowe, delikatne i piękne. Nitką jestem zachwycona. Już "oczami wyobraźni", widzę kolorowy efekt końcowy...


No ktoś chętny na wspólne dzierganie?

Zaczynamy od kółka. Będą na dole spódnicy.
Jak wykonać taki element? Może być dowolne kółko jakie macie.
1. Wykonujemy łańcuszek z 6 oczek. Zamykamy w kółeczko
2.Pierwsze okrążenie wykonujemy słupkami. W górę najpierw budujemy łańcuszek z 3 oczek, potem wokoło 15 słupków. Zamykamy w kółko. Patrzcie na zdjęcia bo wszystko tam widać.

 3. Następnie kombinacja słupek i oczko łańcuszka. Każdy pierwszy słupek w górę, to nie słupek tylko 3 oczka łańcuszka.


4. Między słupkami robimy 3 oczka łańcuszka.Wokoło.


5. Tu na zmianę wykonujemy "wachlarzyk" i 3 oczka łańcuszka półsłupek i 3 oczka łańcuszka i ponownie "wachlarzyk". Zobaczcie na foto zwłaszcza miejsce wbicia.
Wachlarzyk to nic innego jak słupek, pikotek złożony z 3 oczek łańcuszka wkłuty w 1 oczko łancuszka i zamknięty oczkiem ścisłym, słupek nr 2 i kolejny pikotek i 3 słupek z pikotkiem. Ponownie 3 oczka łańcuszka i półsłupek i 3 oczka łańcuszka.



 Cała kombinacja wygląda tak. Powtarzamy ją.




 Tak wygląda skończony ten etap.





6. 3 oczka łańcuszka (idziemy w górę foto pierwsze poniżej) 10 oczek łańcuszka, teraz dwa słupki po sobie wbite podstawą w inne miejsce.Znowu 10 oczek łańcuszka. Zobaczcie na zdjęcie.Kończymy to okrążenie słupkiem wbitym w odpowiednie miejsce i oczkiem ścisłym zamykamy z pierwszymi 3 oczkami łańcuszka... z początku punku 6 opisu.




 Prawie skończyliśmy ten etap

 Tylko zamiast ostatniego słupka wykorzystujemy pierwsze 3 oczka łańcuszka z pierwszego "łuczka", który składał się z 3 oczek łancuszka plus 10 oczek łańcuszka



7. 10 półsłupków na 10 oczkach łancuszka. 1 półsłupek między słupkami rzędu poniżej. Zobacz foto.




8. Na 10 półsłupkach budujemy 10 słupków. I znowu 10 słupków zbudowanych na 10 półsłupach rzędu niżej. Zobacz foto
9. Kombinacja słupek 1 oczko łańcuszka. Wokoło.



10. 3 oczka łańcuszka półsłupek. 3 oczka łańcuszka półsłupek

.


Mamy element kółka. Dalszy opis wykonania spódnicy już w osobnym dalszym poście o tutaj 2 część.

18 komentarzy:

  1. Troszeczkę przeraża mnie grubość włóczki, ale zgłaszam się do wspólnego dziergania spódnicy. Bardzo jestem ciekawa, co mi z tego wyjdzie... No i jak będę w tym wyglądała...
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego właśnie dół chcę z elementów a body spódnicy już nie. Można się przyzwyczaić do grubości... nie jest tak źle. Jakie kolory wybierzesz Kasiu? Tak jak ja turkusowo-zielone?
      W następnym poście zrobię opis koła.

      Usuń
    2. Co do koloru to... niespodzianka :-) Jeśli o mnie chodzi to na razie zamawiam włóczkę, więc nie spiesz się ze wzorem :-)
      Dziękuję Ci bardzo za zachętę - marzyła mi się spódnica szydełkowa, ale jakoś nie umiałam się zmobilizować...

      Usuń
    3. Dobrze. Opracuję koło opisowo ze zdjęciami. Ja już robię na pamięć. Spódnicę zaczynam od dołu. Zaciekawiłaś mnie :-) jaką nitkę wybierzesz i jakie kolory lubisz :-)

      Usuń
  2. Też bym chciała. ... ale chyba nie dam rady, za mało umiem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łańcuszek umiem, słupki i półsłupki też, nawet wiem co to oczko ścisłe ;) jeśli tylko znajdę gdzieś taką włóczkę to sprobuję :)

      Usuń
  3. Zapowiada się ładniutka spódniczka też mam w planach ale puki co chroniczny brak czasu:))
    pozdrawiam i kibicuję:))))

    OdpowiedzUsuń
  4. WoooooooooooooooooooooooooooooooooooW

    OdpowiedzUsuń
  5. Może by się przydała spódnica......
    Tylko kiedy?
    Pomyślę jeszcze i ... może wrócę tutaj.

    OdpowiedzUsuń
  6. No to niteczka zamówiona..... mam nadzieję, że sobie poradzę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno sobie poradzisz. Ja teraz rozważam wykonanie dołu, czy poprzestać na jednym rzędzie elementów czy rozbudować do dwóch. No i zaczęłam się martwić, czy aby wystarczy mi nitki.

      Usuń
    2. Jeśli Tobie zabraknie to i ja mam za mało.... zamówiłam 300g i na dodatek w Twoim kolorze :)

      Usuń
    3. Nie będziemy jednak martwić się na zapas.Z 1 motka wyszło mi 11 i pół kółka. Dół wykonałam z 17 kółek. Teraz zaczynam body spódnicy. Będę zdawała relację z tego jak schodzi nitka.

      Usuń
  7. Ty to masz tempo...i zdolności :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No staram się. Głupio byłoby jak bym była prowodyrką spódnicy a skończyła ją na końcu :-)

      Usuń
  8. super to wygląda :))

    http://cappucinoworld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Opis na pierwszy rzut oka wygląda trochę skomplikowanie, ale pojedynczy element bardzo ładny.
    Pozdrawiam, http://swiatchristineem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Witam Cię serdecznie i dziękuję za pozostawienie komentarza :-)