piątek, 6 kwietnia 2018

Grubasy, czyli grube druty

Początek

Na początku mojej przygody z drutami uczyłam się robić dzianiny i zawsze bardzo chciałam, aby miała ona strukturę zwartą a nie dziurawą. To oczywiście przydawało się w dzianinach, takich jak swetry czy też bluzki.
Dzisiaj chciałam posta poświęcić drutom grubym. No dobra, zapytacie a jakie to są "druty grube"?
"Ja robię serwetki na 2 mm to już 4 są dla mnie grube."
To dzisiejszy post będzie o drutach -dla mnie grubych. Nie wiem czy ta definicja nie jest za wąska, ale na obronę popełnienia tego posta w sam raz.

Grubasy

Dla mnie grubasy to np. druty 8 mm czy 10 mm. Są to druty,  po które rzadko sięgałam, bo wydawało mi się, że nie mam "żadnych tematów" do wykonania nimi. Może z raz zrobiłam sobie włóczkę na bardzo grubą strukturę, składała się z 5 nitek i zrobiłam z tej włóczki komin mężowi i czapkę do kompletu. Potem te druty znowu nudziły się w etui.
Dzisiejszy post, będzie o przerabianiu cienkiej nitki na grubych drutach. Będzie to efekt lekkiej ażurowej dzianiny. Do czego nam taka lekka dzianina, w dodatku mega dziurawa się przyda?
Mam już kilka pomysłów na taką dzianinę, ale dzisiaj zajmiemy się dzianiną w chustach. To właśnie chusty warto robić na grubaskach, a więc drutach 8 mm i większych  10 mm.


Wesoła kolorystyka drutów zimą bardzo się przydaje


Jak widzicie są bardzo porządnie wykonane


Akryle

W recenzjach drutów nie raz już pisałam o swoich odczuciach na temat różnych drutów. Polecałam takie jakie sama używam. Pisałam dlaczego warto nauczyć się na takich akurat drutach robić. Dzisiaj będzie o akrylach, bo te potraktowałam po macoszemu i warto to nadrobić.  Akrylowe druty KP czyli Knit Pro .  Są to fajne druty zwłaszcza w grubszych rozmiarach. Mam cieńsze i owszem komfort robienia nimi jest duży, ale trzeba trochę na nie uważać np. żeby nie usiąść na nich (to z cieńszymi drewnianymi drutami jest zupełnie podobnie).
Natomiast druty od rozmiaru powiedzmy 5mm są już całkowicie masywne i fajne. Komu je polecam zwłaszcza? Tym osobom, którym metale za bardzo się świecą i za bardzo ślizgają. Tym osobom, które do drewnianych drutów, także nie mogą się przekonać. I tym osobom, które lubią robić chusty.
Moim skromnym zdaniem akryle KP do chust są idealne.

Do zestawu warto dokupić dłuższą żyłkę 

 Mnie wystarczy długość 100 cm

 W komplecie z żyłką zatyczki i kluczyk



Akryle skręcane- przemyślenia

Dlaczego do chust są idealne akrylowe grubasy skręcane? Dlatego, że do lekkiej dzianiny one są najlepsze. Nitka suwa się po nich w dobrym tempie. Nie za szybkim i nie za wolnym. Wygodne są do obsługi, bo wpisują się jako jeden rodzaj drutów KP (Knit Pro), w druty skręcane. Więc te same żyłki, nam pasują zarówno  od metalowych drutów albo drewnianych. Te same łączniki, te same zaślepki. Możemy więc kupić sobie same druty, które są kompatybilne z osprzętem już posiadanym. U mnie jest konkretnie ta żyłka czerwona 100 cm KP KLIK
Coś co mocno zachęca to cena tych drutów.
Zobaczcie proszę same co mam na myśli

metale w tym rozmiarze 10mm KP metale to 28,80 zł
a drewniane w tym rozmiarze Symfonie Wood KP 10 mm 37.70 zł.
Tak więc jeśli rozmawiamy o cenie to akryle najbardziej zachęcają także ceną. 
Jeśli do tego weźmiemy, że w grubszych rozmiarach są trwałe, pomimo tego że plastikowe, to robi się naprawdę fajny stosunek ceny do jakości. Dobra cena i dobra jakość za tym idąca.
Robiłam  2 lata temu podsumowanie po 7 latach pracy na drutach KP dla chętnych  LINK TUTAJ tam zawarłam wszelkie info, które może zainteresować wytrwałe dziergaczki. Jakie straty w materiałach miałam.  Jakie  posty o drutach popełniłam. Odsyłam zainteresowane tym tematem osoby.

Chusty

Ostatnio na blogu pokazuję jak dziergać chusty. Są to posty od 0, a więc podstawowe dla osób uczących się robić na drutach. Kto kompletuje sobie druty serdecznie polecam: kupcie sobie jedne grube druty do dziergania chust. Jedne grube akrylowe druty KP. Po pierwsze nie bójcie się grubasów. Po drugie, naprawdę szybko będzie Wam się na nich robić, po trzecie uzyskacie efekt lekkości, co przy chuście jest dość ważne. Można dzięki temu zrobić większą dzianinę, lepiej się nią opatuchać i ciekawy efekt uzyskać.
Wszystkie chusty ostatnio przeze mnie pokazywane na blogu wykonane były na akrylowych grubaskach. Zachęcam Was do pracy na nich. Naprawdę dobry komfort pracy, dobra cena, szybko przyrasta dzianina, co dla początkującej osoby jest ważne, aby szybko był widoczny efekt pracy.


Czerwona żyłka i pomarańczowe drutki
Mocno się lubimy 


A Wy?

Co sądzicie o grubaskach akrylowych KP? Prawda, że bardzo energetyczne i ładne? Macie je w swoich zestawach drutów? Lubicie je? Czy raczej omijałyście je do tej pory, nie bardzo wiedząc co o nich myśleć?
Serdecznie Was pozdrawiam!



Na drutach już moja chusta kolejna
Body 8 mm
Ażur 10 mm
Niedługo do zobaczenia na blogu 
Wzorek własny


Akryle 8 mm ( te przezroczyste)
Akryle 10 mm (pomarańczowe)


Oba drutki razem 8 i 10 mm akryle KP
Oba zestawy drutów idealne do chust



7 komentarzy:

  1. Śliczne te grubaski,jak z bursztynu.Dobrze wiedzieć,do czego się najlepiej nadają.Pozdrowionka.

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie wyglądają :-) Co zamierzasz? Umieram z ciekawości!
    Moje najgrubsze to w teorii 9-tki, ale w praktyce na 6 mi się kończy moc przerobowa, bo nadgarstek wysiada :-/ a jak się robi zrywami (nieczęsto, ale dużo na raz), to jednak jest problem. Zaopatrzenie na rozmiary raczej średnie potrzebne koniecznie :-D (czekam na przesyłkę, heh ;-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chusty chusty chusty. Mega proste do nauki ;-) Wzorki dla innych dziergających ;-) Może też się poczęstujesz ;-)

      Usuń
    2. A kto wie? Lubię chusty pasjami, bo to takie miłe rzeczy do zamotania :-)

      Usuń
    3. Zapraszam do dziergania ☺

      Usuń
  3. Nidgy nie miałam takich w ręku. Zaciekawiłaś mnie...

    OdpowiedzUsuń

Witam Cię serdecznie i dziękuję za pozostawienie komentarza :-)